Hogyan kategorizálunk
A kategorizálás menete vagy más szóval az esztétikai állapot megítélése az Avocompnál
Minden használt terméket kivétel nélkül egyesével megvizsgálunk, kitakarítunk, letesztelünk. Legyen szó, használt laptopról, használt számítógépről, használt monitorról vagy bármilyen más használt termékről.
A kitakarítás a használt laptopoknál és számítógépeknél minden esetben kompresszoros portalanítást, indokolt esetben processzor hővezető (hűtőpaszta) cserét és vagy ventillátor cserét jelenthet.
A műszaki ellenőrzés:
Laptopokra és számítógépekre fel szoktunk telepíteni próbaképpen egy Windows 10 operációs rendszert. Interneten keresztül lefrissítjük a legújabb verzióra. Eközben teljesen feltöltjük az akkumulátort (laptopok esetében). Azután általában Youtube-on elindítunk rajta valamit, laptopoknál akkumulátorról. (általában valami Bud Spencer-Terence Hill filmet úgyhogy már az összeset kívülről tudjuk:-)) Közben még végignyomkodjuk az összes billentyűt, megvizsgáljuk a képernyőt illetve külsőleg is szemügyre vesszük. Amennyiben úgy ítéljük meg, akkor HDD szentinel és/vagy memtesztet vagy Aida staibilitás tesztet futtatunk a számítógépen, laptopon.
Ezzel gyakorlatilag ki vannak próbálva az USB portok, memória, merevlemez, képernyő, hangkártya, hangszórók, WIFI kártya, billentyűzet, touchpad, egérgombok. Nagyon csekély a garanciában visszahozott készülékek száma. Természetesen előfordul, de ilyenkor általában pár perc alatt cseréljük a hibás alkatrészt és visszaadjuk a gépet a gazdájának. A legtöbb esetben ez helyben megtörténik, megvárható dolog.
A műszaki átvizsgálás után jön az esztétikai ellenőrzés
A gép esztétikai átvizsgálása mindíg szubjektiv dolog. Ezért, ha nem bízik abban, hogy mi hogy kategorizálunk egészen nyugodtan kérje tőlünk, hogy küldjünk fényképeket a termékről. Semmi probléma nem szokott lenni ebből. A mai világban pár perc alatt telefonnal készítünk pár képet a kiválasztott laptopról vagy monitorról (általában ez a két kényes termékcsoport, ahol lényeges az esztétikai állapot) és elküldjük Önnek emailen. Ezután könnyebben meg tudja ítélni, hogy megrendeli -e a terméket vagy sem.
Amikor szermélyesen vesznek át egy használt terméket, akkor egyszerűbb a dolog, mivel helyben ellenőrizni tudja a vásárló, hogy a leírt hiba ténylegesen mennyire zavarja. Igyekszünk a hiba definiálásánál egy kicsit rosszabb képet adni a termék állapotáról, mint a valóság, hogy a webáruházban rendelt termékek esetén inkább pozitív csalódás érje a vásárlót. Pl: a "kis folt a kijelzőn" hiba nem azt jelenti, hogy egy tenyérnyi helyen hiányzik a képernyő, hanem általában egy borsónyi helyen világosabb a kép. Sokszor nekünk is úgy kell megkeresni, hogy a tesztelést végző kolega mit látott a képernyőn. Majd végül a legtöbben csak legyintenek, hogy: "ja ez?!, ez nem érdekes..."
Egy szó, mint száz: ha megteheti, hogy eljön személyesen megtekinteni a lefoglalt terméket, akkor azt szoktuk javasolni, hogy jöjjenek el, próbálják ki. Ha nem tetszik mutatunk más készülékeket, ha az jobben tetszene. Ez esetben is visszahozhatják, ha később mégsem tetszene és kicserélhetjük másra. Ebből nálunk még sosem volt probléma. Ha pedig nincs mód személyesen eljönni hozzánk, de szererné tudni, hogy ténylegesen mit jelentenek a megjelölt hibák, akkor csak hívjanak vagy írjanak és kérdezzenek rá vagy kérjenek fényképeket a kinézett termékről.
Olvasnivaló: Kategóriák jelentése