Vásárlás az Avocomp Webshopban

Az Avocomp webshopjában kapható termékek nagyrészét használt laptopok, számítógépek és monitorok teszik ki. Mminden használt terméket egyedileg átvizsgálunk és egyedileg azonosítunk. Mindegyiknek megvannak a maga paraméterei, hibái, állapota...stb. A használt termékekből ritkán van két egyforma.  Minden tulajdonsága megtekinthető a termék leírásában, adatlapján. Előfordulhat, hogy egy adott típusú laptopból van készleten 50darab, de nincs két egyforma. Ha egy konkrét darab terméket pl.: egy konkrét laptopot megvásárol valaki, amiből csak 1 darab van, akkor az elfogyott, ugyanazt már más nem tudja megvenni. A konfliktusok minimalizásánánal elkerülésének érdekében a fentieket figyelembe véve alakította ki az Avocomp a saját "kosár rendszerét".

Az Avocomp webshopban kétféle kosár létezik. Az egyik akkor él, amikor be vagyunk jelentkezve a webshopba (online-kosár), a másik, amikor csak látogatóként nézzük az oldalt (offline-kosár).

Offline-kosár: Amíg nem vagyunk bejelentkezve bármit tehetünk a kosárba az addig benne marad amíg nem töröljük a kosarat. A kosárban lévő termékek nem kerülnek foglalásba azokat bárki más is a kosarába teheti.  

Online-kosár: Ha úgy teszünk a kosárba valamit hogy be vagyunk jelentkezve a webshopba, akkor a kosárba tett tételek azonnal foglalásba kerülnek. Ez azt is jelenti, hogy ezeket a tételeket nem mutatja tovább a webshop, így más már nem tudja a kosarába tenni. Ez a kosár addig él ameddig az oldalt böngésszük és utána még 2 órán át. Vagy amíg le nem zárjuk a megrendelést. Ha kiléptet a rendszer vagy kijelentkezünk, akkor az online-kosár törlődik. A tartalmát a rendszer átmásolja az offline kosárba. Természetesen a benne lévő tételek kikerülnek a foglalásból és ezután mindenki láthatja, megvásárolhatja azokat.

Ha bejelentkezés nélkül teszünk a kosárba tételeket, majd ezt követően jelentkezünk be a webshop-ba, akkor a rendszer megpróbálja az offline-kosár tartalmát átmásolni az online-kosárba és ezzel egyidejűleg a tételeket foglalásba tenni. Előfordulhat, hogy bizonyos tételelekt közben valaki már megvásárolt. Ilyenkor ezeket a tételeket már nem tudja betenni az online-kosárba. A kérdéses tételekkel egy hibaüzenet fog megjelenni a bejelentkezés után: kosár szinkronizácós hiba néven.